Олборлолт

     Уулын баяжуулах Эрдэнэт үйлдвэрийг байгуулах тухай баримт  бичигт 1973 оны 12 дугаар сарын 22-ны өдөр  Монгол–Зөвлөлтийн Засгийн газар хоорондын бүрэн эрхт төлөөлөгчид гарын үсэг зурснаар 1976 оноос уурхайн барилга байгууламжийн ажлыг эхлүүлсэн юм. Эхний 2 жилийн дотор 10 гаруй сая шоо метр хөрс хуулалтын ажил гүйцэтгэснээр 1978 оны 10 дугаар сарын 1–нд  Хүдрийн ил уурхайг ашиглалтад оруулсан түүхтэй. 

     Эрдэнэт үйлдвэрийн хүдрийн ил уурхайн нь ОХУ-ын “Гипроцветмет” нэгдэл болон бусад хүрээлэнгүүдийн гүйцэтгэсэн төслийн дагуу уулын  ажлыг  удирдан  явуулдаг ба жилдээ 28 сая.м3 уулын цул олборлох хүчин чадалтайгаар үйл ажиллагаагаа явуулж байна.

     Олборлолтын эхэн үед ЭКГ-8И маркийн 1ш экскаватор, ЭКГ-4,6 маркийн 2ш экскаватортай ажиллаж байсан бол өнөөдөр 18 м3 шанагатай “LIEBHERR” фирмийн гидравлик экскаватор, ЭКГ-10 маркийн 10 м3 шанагатай экскаватор, ЭКГ-15 маркийн 15 м3 шанагатай экскаваторуудыг монгол ажилтан, ажилчид бүрэн эзэмшсэн. Уурхайн  ачилтын ажлыг ЭКГ–10 маркийн 6ш экскаватор, ЭКГ–15 маркийн 1ш экскаватор, LIEBHERR 994B маркийн 3ш гидравлик экскаватор, нийт 10ш экскаватор, өрөмдлөгийн ажлыг СБШ–250 МНA–32 маркийн 6ш өрмийн машинаар тус тус гүйцэтгэж байна.

     Мөн авто тээврийн зам барьж байгуулах, засварлах, овоолгын ажлуудыг   “Катерпиллар“, “Комацу“, “Либхэр“ фирмүүдийн гинжит болон дугуйт бульдозерууд, автогрейдер,  шанагт ачигч зэрэг орчин  үеийн  өндөр бүтээмжтэй техникээр гүйцэтгэж, олборлох үйл ажиллагааг Олон Улсын түвшинд хүргэн ажиллаж байна.  

     Уурхайг анх нээх үед 84 монгол, 75 гадаад мэргэжилтэн ажиллаж байсан бол дотоодын боловсон хүчнийг бэлтгэх, чадавхижуулах тал дээр анхаарч ажилласны үр дүнд эдүгээ 468 монгол, ОХУ-ын 18 мэргэжилтэнтэй ажиллаж байна. Тус уурхай нь Үйлдвэр техникийн товчоо, Төлөвлөлт шинжилгээний товчоо, ХАБЭА–н алба, Геологийн  алба, Маркшейдерийн алба, Хүний нөөцийн алба, Хөрс хуулалт хүдэр олборлолтын хэсэг, Өрөмдлөг тэсэлгээний хэсэг,  Зам овоолгын хэсэг, Уулын тоног төхөөрөмжийн төвлөрсөн засварын хэсэг, Уулын  цахилгаан  тоног төхөөрөмжийн төвлөрсөн засварын хэсэг гэсэн бүтэцтэй ажиллаж байна.